Vi ønsker at bidrage til et mere professionelt influencer marketing-felt. Og det, mener vi, sker gennem information og oplysning. Influencer marketing og lovgivning er et svært felt at navigere i for mange. Der er meget, man skal holde styr på, når man arbejder med influencer marketing, og en af de vigtige er lovgivningen.
Derfor har vi sammen med Heidi Højmark Helveg fra CO:Play sammensat en halvdag med fokus på lovgivning inden for influencer marketing. Så du er helt opdateret på lovgivningen!
Her tager vi de mest aktuelle emner op, og du har mulighed for at spørge en advokat, om det der fylder hos dig og din virksomhed – samtidig med at du kan blive klogere på, hvad der fylder hos andre virksomheder. Måske det også bør fylde i din.
På kurset får du indsigt i, hvilke regler du skal være opmærksom på, og hvordan du holder dig på den rigtige side af lovgivningen og hjælper influenceren med at gøre det samme.
– Skjult reklame
– Vildledning
– Greenwashing
– Brug af andres indhold, bl.a. musik på sociale medier
– Hvad bør man være opmærksom på i samarbejdsaftaler med influencere?
– Hvordan håndterer man henvendelser fra myndigheder?
– Evt. anden relevant lovgivning, hvis der sker noget nyt på området
Det foregår d. 15. maj 2023 kl. 8.30 til ca. 13.30 på Scandic CPH Strandpark ved Københavns Lufthavn.
8.30 – 9.00: Velkomst og kaffe / Josephine & Benedicte
9.00 – 10.30: Oplæg / Heidi Højmark Helveg
10.30 – 10.50: Pause
10.50 – 12.00: Oplæg / Heidi Højmark Helveg
12.00 – Frokost og networking
Det koster 3.500 + moms, og det er med fuld forplejning.
Minimum 10 deltagere og max 18 deltagere. Vi forbeholder os retten til at aflyse kurset, hvis der er under 10 deltagere.
Tilmeld dig kurset her.
Heidi Højmark Helveg er advokat hos CO:PLAY, hvor hun rådgiver om persondataret og markedsføringsret. Hun sad med i det ekspertudvalg, der kom med forslaget til markedsføringsloven, der regulerer influencer marketing. Heidi har 20+ års erfaring, og det kan man tydeligt mærke, når hun underviser.
Heidi har haft en talk på #influenced hvert eneste år, fordi hun får outstanding tilbagemeldinger:
“Heidi var SUPER. Jeg havde frygtet det ville blive lidt tungt, når det omhandlede lovgivning, men det var det overhovedet ikke. Super godt og virkelig brugbart.”
“Er vild med Heidi, hold nu op hvor er hun god til at gøre noget, der måske kan virke lidt tungt og kedeligt, til noget spændende og letforståeligt! Hun er virkelig god og super relevant at blive opdateret på lovgivningen på området.”
Så du kan godt glæde dig til at blive klogere på lovgivningen sammen med Heidi!
Benedicte ejer et influencer agency, hvor hun repræsenterer udvalgte influencere, for hvilke hun lægger den kommercielle strategi og planlægger kampagner. Hun fungerer desuden som konsulent for firmaer, der ønsker vækst gennem influencer marketing.
Josephine har sit eget kommunikationsbureau, hvor hun blandt andet har speciale i influencer marketing. Hun har en cand.comm. fra Roskilde Universitet, og hun vandt Kforums Specialepris 2018 for sit speciale om influencere i relation til autenticitet. I dag fungerer hun som bindeled mellem virksomhed og influencer, og hun hjælper virksomhederne med at eksekvere influencer kampagner. Hun finder de rette influencere og vinkel samt samler data op efterfølgende.