As creator marketing becomes a bigger part of the marketing mix we need to understand how best to work with creators to deliver both brand and performance growth. In this session we will look at the evolution of influencer marketing into creator marketing, share best practices and case studies.
Hvor
Plenum
09:50 - 10:20
Rethinking Creativity - How TikTok is changing the creative roadmap and everyone's invited
Creativity is a skill that can help navigate uncertainty, test new directions, and grow your influence as a brand. Learn how TikTok is bringing creativity back to advertising, and providing a unique space to genuinely progress culture and creativity. TikTok Nordics' Emma Lundgren shares how to tap into the unique power of TikTok, how to create authentic content and get maximum impact.
Hvad er forskellen på at bruge influencere på Instagram og TikTok? Og hvordan kan de to platforme arbejde sammen i en smuk synergi i jagten på at skabe mere awareness og salg? Influencer Manager, Simone Brændgaard Tolstrup, deler ud af deres vilde rejse og learnings. De startede deres influencer program i april 2022 med 200.000 impressions - og deres julekampagne nåede 17 millioner impressions.
Hele Flying Tigers strategi indeholder brug af influenteres content på tværs af kanaler, og det virker bare!
Senest har de haft en viral TikTok case med et DIY produkt, som fuldstændigt udsolgte på bare 4 dage!
Hvordan ser det ud, når en creator/influencer får et samarbejde ind af døren? Det vil rigtig mange gerne vide. Derfor har vi taget fat i Louise Rindal, som står bag profilen Kelly Louise Killjoy på TikTok med 1,2 millioner følgere og Sofie Lindquist som har Instagram-profilen hello_sofie med 132.000 følgere. Så vi kan få et indblik i, hvordan de arbejder.
Når man arbejder med influencer marketing skal man holde tungen lige i munden for at holde sig på den rigtige side af lovgivningen. Heidi er ekspert i markedsføringsret og holder oplæg om de regler, man skal være opmærksomme på. Heidi vil komme ind på:
- Skjult reklame
- Greenwashing
- Brug af andres indhold, bl.a. musik på sociale medier
- Hvad bør man være opmærksom på i samarbejdsaftaler?
I denne talk, udforsker Matas og Social Works’ deres succesfulde partnerskab. Du vil få et indblik i deres tilgang til tydelige roller, strategisk planlægning og kreativt samarbejde.
Gennem åben dialog, konstruktiv feedback og konkrete resultater vil du få et unikt indblik i de hemmeligheder, der har drevet deres succes.
Alt i alt vil præsentationen give dig en dybdegående forståelse af, hvordan det gode samarbejde mellem et bureau og en virksomhed kan blomstre og levere banebrydende resultater.
Talks A
Hvor
Lokale XX
13:00 - 13:45
Ambassadørstrategi - Sådan kan du forbedre din ROI med med dit eget influencer community
Af Marie Klee Senior Influencer Marketing Strategist, Woomio, Rikke Vestergaard Influencer Marketing Consultant, Woomio
Denne talk afdækker, hvordan du kan tilrette din influencer strategi for at øge din ROI. Du får indsigter i, hvorfor en mere langsigtet tilgang til influencer samarbejder er fordelagtig for dit output.
Du lærer, hvordan du optimerer budgetressourcer og strategi, så du bliver skarpere på udvælgelsen af dine influencers og analysen af, hvilken værdi de bringer til bordet.
Du bliver præsenteret for et framework for, hvordan du bør manage din influencer portfolio, så du både optimerer brugen af dine ressourcer, får en lavere CPM og en generelt bedre performance på din influencer marketing.
Talks A
Hvor
Rum X
14:00 - 14:45
Sådan beviser du influencer marketings effekt / Advanced
I denne talk bliver du præsenteret for et framework for, hvordan du kan forstå din influencer marketing funnel, og hvordan du måler den effekt du har fra influencer marketing 360 grader.
Denne talk fokuserer særligt på virksomheder der primært opererer med E-com, men brands med fysiske butikker vil også gå derfra med ressourcer og indsigter, som de kan bruge bl.a. til at måle ROI.
I denne talk lærer du hvorfor du skal afrapportere, samt hvordan du gør det korrekt. Målet er at gøre det let for dig at forsvare den tid og ressourcer, du bruger - og klæde dig på til at vise, hvordan et større budget kan gavne jeres strategi og output.
Talks B
14:00 - 14:45
Sådan bliver live shopping en strategisk del af din forretning – Ecooking og Let's Go Live
I denne talk bliver du klogere på, hvordan live shopping på rekordtid er blevet en strategisk del af Ecookings forretning, og hvordan brandet i samarbejde med bureauet Let's Go Live gang på gang opnår imponerende visningstider, engagement rates og selvfølgelig også omsætningstal.
Pernille og Benjamin tager dig med ind i det strategiske maskinrum, og giver dig samtidig en masse gode tips og tricks på det taktiske niveau, så du kan gå hjem med en fyldt live shopping-værktøjskasse og tænke: "hvorfor i alverden går vi ikke live endnu?"
Talks B
14:00 - 14:45
Dately: Sådan kommer du godt i gang med influencer marketing / Begynder
I et startup er det vigtigt at alle marketingkroner bruges rigtigt. Derfor er det vigtigt at valget af influencer rammer plet.
Den første kampagne var for vores vedkommende et kæmpe sats, men også den der fik Dately til ud og flyve.
Jeg vil derfor prøve at klæde jer på til at lave influencer kampagner der skaber salg. At få rekrutteret de rigtige influencere fra starten er essentielt for en succesfuld kampagne.
Talks B
15:00 - 15:45
Hele kunderejsen
Af Carina Simons Brand Development Manager, Røde Kors, Henrik Rewes Mediedirektør og Partner, Nørgård Mikkelsen
Sådan spiller influenter bedst sammen med den samlede marketing-indsats
Nørgård Mikkelsen Mediebureau har gennemregnet resultaterne fra et stort antal influent-kampagner i samspil med annoncering på andre platforme. Oplægget gør dig klogere på, hvornår i kunderejsen du får mest ud af at bruge creators, hvilke typer opgaver creators performer bedst på og hvilke KPI'er, du skal navigere efter.
Undersøgelsen går ud over de traditionelle indfaldsvinkler til influent marketing. Den giver et dybtgående kig ind i de mange aspekter af marketingmixet, og hvordan influenter bedst kan bidrage i forskellige faser af kunderejsen. Og inkluderer nøgleområder, hvor influenter kan gøre den største forskel, og fremhæver de opgaver, der passer bedst til influent-baserede indsatser.
Derudover vil du få en dybere forståelse af, hvilke opgaver influenter præsterer bedst på. Hvad enten det drejer sig om brand awareness, lead generation, konverteringsoptimering eller opbygning af kundeloyalitet, vil denne analyse give dig indblik i, hvilke roller influenter spiller bedst, og hvor de kan give størst værdi.
Endelig vil oplægget give dig en oversigt over de KPI'er, du bør holde øje med, når du administrerer og vurderer effektiviteten af dine influent marketing-indsatser.
Røde Kors har gjort brug af denne viden, og vil dele sin indsigt i influencer-markedsføring, med et fokus på en nylig vellykket kampagne for Røde Kors på Twitch, hvor fokus var på at nå ud til unge mænd og gøre dem interesserede i at besøge Røde Kors' genbrugsbutikker.
Talks C
Hvor
Lokale XX
15:00 - 15:45
Co-creation: Skalér dit brand med din topambassadør
I denne talk får du en ærlig indsigt i et tæt samarbejde mellem brand og influencer, med afsæt i et højaktuelt influencersamarbejde og fuldt integreret brand-ambassadørskab.
Siden 2021 har modevirksomheden Zizzi samarbejdet med Cecilie Pilkær Schmeichel som ambassadør for brandet og dets kollektioner. I efteråret 2023 udkommer Cecilie med en co-kollektion som er skabt i tæt samarbejde mellem influent og virksomhed. Kollektionen er blevet skabt på baggrund af solide brugerdata, en omfattende indsigt i det ideelle målgruppematch samt en helt afgørende fælles vision mellem virksomhed og influencer.
Men hvornår er man som brand klar til at lave influencerkollektioner? Hvilken influencer vælger man? Hvordan former man egentlig sådan et samarbejde? Og hvad er succeskriterierne for både brandet og influenceren?
Tag med – og få et unikt indblik i et samarbejde, der tager influencer- og brandet til næste niveau.
Hvad koster en influencer?
Du har modtaget en pris fra en influencer, men det kan være enormt svært at vurdere, om det egentlig er en fair pris. Derfor benchmarker vi op på alle de priser, vi har indhentet og forhandlet i Wavemaker det seneste år. Så vi rent faktisk kan få sat nogle tal på, hvad fx 1 Instagram post koster hos en makroinfluent med xx estimerede impressions og engagements. I denne talk kommer vi også rundt om rettigheder, forskellige platforme og hvilke faktorer, der kan påvirke prisen.
Talks C
Hvor
Rum X
Denne hjemmeside bruger cookies for at sikre, at du får den bedste oplevelse på vores hjemmeside. Du kan dog fravælge ikke essentielle cookies. IndstillingerOK
Privatlivs- & Cookie Politik
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.