Virksomheder og brands får ofte for lidt ud af deres influencer-content. Denne talk vil dykke mere ned i mulighederne for at optimere brugen af influencer-content og samtidig vise, hvorfor man også økonomisk set i høj grad bør sætte gang i boosting af influencer-content.
Influencer-content bliver næsten kun brugt organisk, og så ligger det stille hen uden at blive brugt yderligere. Nogle virksomheder får måske ikke forhandlet de korrekte rettigheder med eller det bliver ikke tænkt ind i den større contentpulje. Den ønskede brug af influencer-content skal tænkes ind fra start, så både formen af influencersamarbejdet og budgettet lægges på det rigtige niveau.
Når man så skal booste content ud via betalte mediekampagner, så er det kritisk, at man matcher det autentiske indhold med de grundlæggende indsigter i målgruppen, så man rammer helt præcist i placeringen af indhold.
Mortens tre key takeaways er:
– Få mest værdi ud af dit influencer-content ved at booste det til niche-målgrupper
– Vær realistisk i at vælge den relevante form for influencersamarbejder til den rette kampagne
– Brug den rigtige CPM, når du sammenligner boosting af influencer-content med traditionelle mediekampagner