Denne talk afdækker, hvordan du kan tilrette din influencer strategi for at øge din ROI. Du får indsigter i, hvorfor en mere langsigtet tilgang til influencer samarbejder er fordelagtig for dit output. Du lærer, hvordan du optimerer budgetressourcer og strategi, så du bliver skarpere på udvælgelsen af dine influencers og analysen af, hvilken værdi de bringer til bordet. Du bliver præsenteret for et framework for, hvordan du bør manage din influencer portfolio, så du både optimerer brugen af dine ressourcer, får en lavere CPM og en generelt bedre performance på din influencer marketing.
Speakers:
Marie Klee| Woomio
Rikke Vestergaard | Woomio
I denne talk, udforsker Matas og Social Works’ deres succesfulde partnerskab. Du vil få et indblik i deres tilgang til tydelige roller, strategisk planlægning og kreativt samarbejde.
Gennem åben dialog, konstruktiv feedback og konkrete resultater vil du få et unikt indblik i de hemmeligheder, der har drevet deres succes.
Alt i alt vil præsentationen give dig en dybdegående forståelse af, hvordan det gode samarbejde mellem et bureau og en virksomhed kan blomstre og levere banebrydende resultater.
Speakers:
Maja Fabech Matas
Kasper Iversen Social Works
Når man arbejder med influencer marketing skal man holde tungen lige i munden for at holde sig på den rigtige side af lovgivningen. Heidi er ekspert i markedsføringsret og holder oplæg om de regler, man skal være opmærksomme på. Heidi vil komme ind på:
Speakers:
Heidi Højmark Helveg | CO:PLAY
I denne talk bliver du præsenteret for et framework for, hvordan du kan forstå din influencer marketing funnel, og hvordan du måler den effekt du har fra influencer marketing 360 grader. Denne talk fokuserer særligt på virksomheder der primært opererer med E-com, men brands med fysiske butikker vil også gå derfra med ressourcer og indsigter, som de kan bruge bl.a. til at måle ROI. I denne talk lærer du hvorfor du skal afrapportere, samt hvordan du gør det korrekt. Målet er at gøre det let for dig at forsvare den tid og ressourcer, du bruger – og klæde dig på til at vise, hvordan et større budget kan gavne jeres strategi og output.
Speakers:
Zeth Kragholm Edwardsen | Woomio
I denne talk bliver du klogere på, hvordan live shopping på rekordtid er blevet en strategisk del af Ecookings forretning, og hvordan brandet i samarbejde med bureauet Let’s Go Live gang på gang opnår imponerende visningstider, engagement rates og selvfølgelig også omsætningstal. Pernille og Benjamin tager dig med ind i det strategiske maskinrum, og giver dig samtidig en masse gode tips og tricks på det taktiske niveau, så du kan gå hjem med en fyldt live shopping-værktøjskasse og tænke: “hvorfor i alverden går vi ikke live endnu?”
Speakers:
Pernille Schmidt | Ecooking
Benjamin L. Henriksen | Let’s Go Live
I et startup er det vigtigt at alle marketingkroner bruges rigtigt. Derfor er det vigtigt at valget af influencer rammer plet. Den første kampagne var for vores vedkommende et kæmpe sats, men også den der fik Dately til ud og flyve. Jeg vil derfor prøve at klæde jer på til at lave influencer kampagner der skaber salg. At få rekrutteret de rigtige influencere fra starten er essentielt for en succesfuld kampagne.
Speakers:
Nicolai Mazur | Dately
Hvad koster en influencer? Du har modtaget en pris fra en influencer, men det kan være enormt svært at vurdere, om det egentlig er en fair pris. Derfor benchmarker vi op på alle de priser, vi har indhentet og forhandlet i Wavemaker det seneste år. Så vi rent faktisk kan få sat nogle tal på, hvad fx 1 Instagram post koster hos en makroinfluent med xx estimerede impressions og engagements. I denne talk kommer vi også rundt om rettigheder, forskellige platforme og hvilke faktorer, der kan påvirke prisen.
Speakers:
Christine Matthesen | Wavemaker
I denne talk får du en ærlig indsigt i et tæt samarbejde mellem brand og influencer, med afsæt i et højaktuelt influencersamarbejde og fuldt integreret brand-ambassadørskab.
Siden 2021 har modevirksomheden Zizzi samarbejdet med Cecilie Pilkær Schmeichel som ambassadør for brandet og dets kollektioner. I efteråret 2023 udkommer Cecilie med en co-kollektion som er skabt i tæt samarbejde mellem influent og virksomhed. Kollektionen er blevet skabt på baggrund af solide brugerdata, en omfattende indsigt i det ideelle målgruppematch samt en helt afgørende fælles vision mellem virksomhed og influencer.
Men hvornår er man som brand klar til at lave influencerkollektioner? Hvilken influencer vælger man? Hvordan former man egentlig sådan et samarbejde? Og hvad er succeskriterierne for både brandet og influenceren?
Tag med – og få et unikt indblik i et samarbejde, der tager influencer- og brandet til næste niveau.
Speakers:
Cecilie Schmeichel | Influencer og TV-personlighed
Rebecca Santos Bay | Zizzi
Sådan spiller influenter bedst sammen med den samlede marketing-indsats
Nørgård Mikkelsen Mediebureau har gennemregnet resultaterne fra et stort antal influent-kampagner i samspil med annoncering på andre platforme. Oplægget gør dig klogere på, hvornår i kunderejsen du får mest ud af at bruge creators, hvilke typer opgaver creators performer bedst på og hvilke KPI’er, du skal navigere efter.
Undersøgelsen går ud over de traditionelle indfaldsvinkler til influent marketing. Den giver et dybtgående kig ind i de mange aspekter af marketingmixet, og hvordan influenter bedst kan bidrage i forskellige faser af kunderejsen. Og inkluderer nøgleområder, hvor influenter kan gøre den største forskel, og fremhæver de opgaver, der passer bedst til influent-baserede indsatser. Derudover vil du få en dybere forståelse af, hvilke opgaver influenter præsterer bedst på. Hvad enten det drejer sig om brand awareness, lead generation, konverteringsoptimering eller opbygning af kundeloyalitet, vil denne analyse give dig indblik i, hvilke roller influenter spiller bedst, og hvor de kan give størst værdi. Endelig vil oplægget give dig en oversigt over de KPI’er, du bør holde øje med, når du administrerer og vurderer effektiviteten af dine influent marketing-indsatser.
Røde Kors har gjort brug af denne viden, og vil dele sin indsigt i influencer-markedsføring, med et fokus på en nylig vellykket kampagne for Røde Kors på Twitch, hvor fokus var på at nå ud til unge mænd og gøre dem interesserede i at besøge Røde Kors’ genbrugsbutikker.
Speakers:
Henrik Rewes | Nørgård Mikkelsen
Carina Simons | Røde Kors