Instagram er den absolut største platform for influencer marketing – men hvor starter man, og hvordan planlægger man sin influencer kampagne? Hvad er særligt ved Instagram, og hvorfor er netop den platform så populær? Mød Benedicte Grumstrup, ejer af influencer bureauet WeInfluence ApS, som til dagligt planlægger influencerkampagner, og fuldtidsinfluenceren Sarah Frost. Sammen vil de give et indblik i processen – fra forespørgsel til eksekvering og evaluering. Hvad kan man forvente, hvordan planlægges kampagnen bedst muligt, og hvilket content skal man købe? Hvad koster det, og hvad kan jeg få ud af det?
Speakers:
Benedicte Grumstrup |WeInfluence
Sarah Frost |WeInfluence
Influencer marketing er det nye sort indenfor digital markedsføring. Men hvorfor er det lige, at det er blevet så populært? Hvad gør, at influencer marketing virker effektivt, og hvordan kan man bruge den viden til at
planlægge en influencer kampagne?
Med udgangspunkt i et forskningsprojekt hos Cphbusiness om digital købsadfærd vil Associate Professor Just Kjærgård Pedersen give sit bud på, hvordan man kan forstå influencer marketing som begreb i en dansk sammenhæng, både som køber, formidler og producent af influencer marketing.
Nogle af de emner, som workshoppen vil zoome ind på er:
Speakers:
Just Kjærgård Pedersen |Cphbusiness
Når influencer marketing fejler og ikke giver det forventede output, er det i 9 ud af 10 tilfælde en manglende forståelse og brug af datasættet. Vi kommer derfor rundt om, hvilke datapunkter der skal være styr på i relation til din virksomhed: 1) før du sætter gang i en kampagne og inden, du tager kontakt til en influencer og 2) hvordan du kan evaluere på kampagnen efterfølgende. Oplægget kommer også til at give dig en forståelse for og indsigt i, hvordan du vægter ikke-kvantificérbare metrics såsom; høj billedkvalitet, kendisfaktor, brand-match og look & feel.
Speakers:
Nikolaj F. Skarbye |STEP
Louises workshop handler om, hvordan man igennem kreative influencersamarbejder kan lave indhold, der skaber effektfulde kampagner.
Hun vil bl.a. komme ind på:
Speakers:
Louise Bonfils Høck |Mindshare
Influencere kan tilføre dit brand autenticitet og troværdighed. Følelsen af ægthed og troværdighed er afgørende for, om følgerne opfatter influenceren som en ven, der giver udtryk for en objektiv mening om et produkt. Hvis matchet vel og mærke er det rigtige, kan det øge følgernes lyst til at trykke på køb-knappen.
Så hvordan finder du de influencere, som fremstår autentiske og troværdige over for deres følgere?
Det er netop det, denne workshop kommer ind på, og den er baseret på forskning – set fra modtagernes perspektiv.
Speakers:
Josephine Staunsbjerg |Jostcom
YouTube har de seneste år været et voksende medie for influencere og influencer marketing – særligt hvis man gerne vil nå den unge målgruppe på 13-24 år. Men hvad er YouTube egentlig, hvad kan platformen og hvordan kan man bruge YouTube effektivt til influencer-kampagner?
Mød Gonzo som bl.a. vil komme ind på følgende:
Speakers:
Influencer marketing – regler og faldgruber.
I oplægget får du en gennemgang af de vigtigste regler for influencere, bl.a. reglerne om reklamemarkeringer. Du får gode råd til indholdet af aftaler med annoncører, og du får tips til, hvordan håndterer henvendelser fra myndighederne.
Speakers:
Heidi Højmark Helveg |Synch
Kasper byder ind med et oplæg om, hvordan brands med fordel kan bruge influencerindhold i deres annoncering på de sociale medier.
Speakers:
Kasper Bengtson |bSocial
Du får en introduktion til influencer marketing på LinkedIn. Anders Liu-Lindberg er influencer på LinkedIn, og han deler ud af sin tilgang og viser tallene bag. Der er et fantastisk potentiale i LinkedIn!
Speakers:
Josephine Staunsbjerg |Jostcom
Anders Liu-Lindberg |Business Partnering Institute
Affiliate marketing er et område i stærk vækst og muligvis den eneste sande no-cure / no-pay marketing metode. Workshoppen viser dig, hvordan du selv kan arbejde med influencers på affiliate kommission og dermed sikre, at du får fuld valuta for dit marketing spend. Du bestemmer nemlig selv prisen. Med baggrund i specifikke cases vil du lære, hvordan andre brands har udført succesfulde kampagner, og hvorfor de virkede.
Speakers:
Mikael Rieck |Partner Ads
Blog-formatet blev for alvor en succes i Danmark for små 10 år siden. Det varede ikke længe, før brands så en værdi i at lave kommercielle samarbejder på diverse livsstilsblogs, hvor nye muligheder, for særligt
storytelling og branding, udformede sig. Kort efter tog Instagram fart i Danmark, og bloggerne så en stor mulighed i at lade de to medier spille
sammen.
Vi vil bl.a. berøre følgende:
TikTok har taget verden med storm. De mimende, prankende og dansende videosekvenser florerer i tusindevis, og vi kan ikke længere sige sociale medier uden at sige TikTok. Men hvad er det, der gør den kinesiske app så populær? Hvilke kommercielle muligheder er der i TikTok? Og hvilke erfaringer med influencer marketing på TikTok findes der derude?
Med udgangspunkt i konkrete cases går vi i dybden med det populære medie.
Speakers:
Gunilla Neergaard Freiesleben |RelationsPeople
Sasha Hedemann Petersen |Represented by Bloggers Delight
Når influencer marketing fejler og ikke giver det forventede output, er det i 9 ud af 10 tilfælde en manglende forståelse og brug af datasættet. Vi kommer derfor rundt om, hvilke datapunkter der skal være styr på i relation til din virksomhed: 1) før du sætter gang i en kampagne og inden, du tager kontakt til en influencer og 2) hvordan du kan evaluere på kampagnen efterfølgende. Oplægget kommer også til at give dig en forståelse for og indsigt i, hvordan du vægter ikke-kvantificérbare metrics såsom; høj billedkvalitet, kendisfaktor, brand-match og look & feel.
Speakers:
Nikolaj F. Skarbye |STEP
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.